PK COMUNITAT OFICIAL DE DIMARTS 17 DE MARÇ – Colombicultura CV

COMUNITAT OFICIAL DE DIMARTS 17 DE MARÇ

Arran de la declaració d’estat d’Alarma, mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, i segons el que disposa al seu article 7 que indica l’obligatorietat de romandre en casa, aquesta Federació de Colombicultura, ateses les nombroses consultes al voltant de la necessitat dels federats en la cura i alimentació dels coloms, s’informa:

1. En principi, l’ordre és quedar-se a casa. Tanmateix, la circulació per vies públiques estarà permesa per acudir a comprar aliments, productes farmacèutics i de primera necessitat; anar al metge i als establiments sanitaris; al treball; regressar al domicili principal; donar assistència a persones majors, menors, dependents, amb discapacitat o especialment vulnerables; anar al banc o a la companyia d’assegurances o eixir per causa de força major o necessitat.
  2. En aquest últim cas, podem entendre l’especial circumstància d’eixir per alimentar i cuidar als coloms si estan fora del domicili del colombaire.
  3. L’emissió de certificat d’adscripció federatiu per part de la FCCV al colombaire que estiga en la situació anterior no pot substituir l’obligació de romandre al domicili i permetre l’eixida al centre d’entrenament o colomar, ja que aquesta Federació Esportiva no té cap competència per permetre l’eixida de les seus/seues feredats. Aleshores, aquell colombaire que hi haga d’acreditar la necessitat d’eixir del seu domicili per alimentar i cuidar als seus coloms caldrà que acredite davant les autoritats pertinents la dita necessitat, mitjançant la constatació física del colomar, sense que cap certificat de ser adscrit a la FCCV li exonere de l’obligació de quedar-se a casa.

València, dèsset de març de dos mil vint.