PK COMUNICAT OFICIAL DEL DIRECTOR GENERAL DE L’ESPORT – Colombicultura CV

COMUNICAT OFICIAL DEL DIRECTOR GENERAL DE L’ESPORT

Benvolguda presidenta, benvolgut president:
Espere que tant vosaltres com totes i tots els qui componen la vostra federació us trobeu bé, en aquests moments difícils per a la nostra societat, els quals, però, superarem sense cap dubte.
Del qual es tracta, així i tot, és d’eixir amb les majors garanties d’èxit i amb la menor afecció possible, fonamentalment des dels punts de mira social i laboral, però també en el món de l’esport, del qual som responsables directes.
En aqueix sentit, m’agradaria transmetre-us alguns missatges sobre qüestions que ens preocupen i us preocupen, com alguns de vosaltres ens heu fet arribar:
Per a començar, recordar que continua en vigor (i de manera indefinida mentre no hi haja cap un altre acord al respecte) la resolució de la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública de tancament d’instal·lacions esportives (públiques i privades) i suspensió de qualsevol activitat esportiva de qualsevol àmbit. A hores d’ara, no es pot aventurar la fi de l’esmentada suspensió, la qual serà determinada atenent l’evolució de la pandèmia i sempre seguint les recomanacions sanitàries. No obstant això, i amb l’objectiu d’eixir bé amb força, us recomanem que, en aquell àmbit on teniu competència i mentre no hi haja impediments superiors, tant la competició com els diferents esdeveniments afectats s’ajornen fins a una data adequada i no se suspenguen definitivament.
Al mateix temps, i encara que, òbviament, hauria de ser una preocupació menor en aquests moments, us adjuntem la Nota-Informe del *CSD sobre els processos electorals de les federacions espanyoles, perquè sou coneixedors.
D’aquesta, manera, les últimes resolucions de la presidenta del *CSD, suspenent tots els Campionats d’Espanya en Edat Escolar (CESSA) i Campionats d’Espanya Universitaris (*CEUs) 2020 que encara no s’hagen celebrat.
Finalment, i en relació al qual us exposava al principi, des de la Generalitat som conscients de la vostra preocupació per l’afecció d’aquesta crisi a la vostra entitat, sobretot des del punt de vista econòmic i estructural. Com sabeu, el govern de l’estat ha aprovat diversos Reials decrets llei que contemplen mesures extraordinàries de suport, algunes de les quals poden ser aplicades en el món de l’esport. us adjunte un resum, susceptible de ser ampliat conforme s’aproven de noves. Cal fer un esment especial a dues qüestions:
o D’una banda, a la suspensió dels terminis i interrupció dels procediments administratius en curs, que afecta també les possibles convocatòries de subvencions en marxa o altres expedients de la Direcció General d’Esport.
o I d’una altra, a la possibilitat de *ERTOS. En aquest sentit, i amb independència de la vostra capacitat de decisió, heu de saber que la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha garantit tots els contractes vigents i estem estudiant la possibilitat d’articular mesures perquè s’assegura el manteniment de les subvencions compromeses en els pressupostos, tant les nominatives (la tramitació de les quals continuem) com les que encara no estan resoltes o convocades. Com us deia, un dels objectius essencials (que espere que compartiu) hauria de ser evitar que aquesta crisi sanitària sense precedents no esdevinga també una crisi social i econòmica que impacte sobretot en la classe treballadora.
Com comprendreu, totes aquestes recomanacions o reflexions són susceptibles de canvis, en un escenari incert quant a l’evolució. Per això, us mantindrem informades i informats de qualsevol novetat al respecte, en l’entenguen que estem a la vostra disposició de manera permanent per a qualsevol dubte o consulta.
Una forta abraçada i molta força!
València, 25 de març del 2020
Josep Miquel Moya
*Director General d’Esport

En conseqüència, aquesta Federació es ratifica en els seus comunicats anteriors, on alguns campionats han sigut ajornats, i altres suspesos definitivament, com es va comunicar. I es demana a tots els federats que complisquen amb les normes emanades del Govern d’Espanya i de la Generalitat Valenciana.

Ricardo L. Garcia Esparza. President *FCCV